17 Haziran 2016 Cuma

PlasTurko

PlasTurko


Bir çok insanın hayali ufak bir tekne sahibi olup balığa çıkmaktır.
Ekonomik koşullardan ötürü genellikle bu hayaller gerçekleşmez.
Parasız da oluyor!
Many people’s dream is to own a small boat to go fishing.
Due to the economic conditions do not occur often those dreams.
It is possible without money!
Neden pet şişe!
Why PET bottle!
Biz herşeyi hurdadan yapıyoruz.
Dünyanın hurdası her gün sokağa atılıyor.
1 gün içinde bir teknelik pet şişe toplanabilir.
Çok üşengeçsen esnaftan rica edersin… Senin için biriktirirler!
We are doing everything from scrap.
Many scrap thrown into the streets every day.
All bottles for a boat can be collected in one day.
If You are too lazy You can ask the shopkeepers… They will save for you!

The construction / Yapım Aşaması

Pet şişeleri sıcak silikonla yapıştırdım.
PET bottles are pasted with hot silicon.
Yavaş yavaş teknenin duvarlarını oluşturdum.
I slowly created walls of the boat.
Şişelerin içini kırpık strafor ile doldurdum.
I filled the bottles with styrofoam.
Bazı şişeleri polyurethane köpük ile doldurdum.
Some bottles filled with polyurethane foam.
Tüm şişeler birbirine köpük ile tutturuldu.
All bottles were joined by polyurethane foam.



Sail and Paddle

Yelken için iki süpürge sopasına branda yapıştırdım.
The canvas pasted on Two broomstick.

Kürek için de süpürge sopası kullandım.
I used also a broomstick to build the paddle.
Ucuna bir pet şişe sokuşturup köpük sıktım.
Sonra da ayağımla ezip yassılaştırdım.
I put a bottle to the and of the stick and filled with polyurethane foam.
Than I crushed the bottle with my foot for flattening.

First try / İlk deneme

Kartal kum depolarının koyunda teknenin üstüne balıklama atladım.
In Istanbul Kartal I jumped to the boat facedown.
Ayağımdan tutmasalar Büyükada’da soluğu alacaktım.
If they didn’t hold my foot I will be at Prince Islands!

Second try / İkinci deneme

Karşıdaki şilebe gideceğim diye tutturdum.
Tam yolu yarılamıştım ki kıyıdaki balıkçılar bana bağırmaya başladı.
Laf yetiştireceğim diye ayağa kalktım.
Misina önce küreğe sonra da boynuma dolandı.
I persist to sail to the big ship.
As i was on the half way, fishermen began yelling at me.
I stood up for saying something.
Fishing line was around my neck and paddle.
Cumburlop denize!
Plop into the sea!
İnat ettim ayağımdaki botları bırakmayacağım diye.
Dibi boyladım..
Kayığa çıkmayı denedim.
I persist not leave the boots on my feet.
I end up in the bottom…
I tried to climb on the boat.
O kadar hafif ki… Durmadan takla atıyor!
She is so light… Non-stop turning!
Bir kayıkçı kurtardı beni.
A sailor saved me.
Olay 15 dakika içinde adalardan bile duyulmuş!
The event had even heard in 15 minutes in Prince Islands!

Third try / Üçüncü deneme

Çoluk çocuk çook eğlendik!
So we kids had fun!
5 metreliğini yapmak için tekneyi
tavana astım.
Yapımcısı gibi uçuyor!
I hang her to the ceiling for the construction the real boat.
She is flying like me!

The real boat will be so! / Gerçeği şu şekilde olacak!


Notes:
Silikon pet şişeyi yapıştırmıyor.
Sadece yapım aşamasında şişeleri yerinde tutsun diye kullandım.
Köpük pet şişeyi yapıştırmıyor.
Bu teknede yapışmış hiç bir şey yok!
Köpük şişeleri kavradığı için kayık bütün olarak duruyor.
Şişeleri yapıştırmak için ip, koli bandı ya da cırt bant kullanılabilir.
Silicon does not paste plastic bottles.
So I just used silicon for keeping bottles at the construction site.
Polyurethane foam does not paste plastic bottles.
Nothing stuck on this boat!
Foam clutchs botles so the boat standing whole.
To connect bottles you can use rope, duck tape ore plastic clamp.

Asla bir maketle denize açılma!
Don’t sail with a model!

Bu da 2 dakikalık video