18 Ocak 2017 Çarşamba

Kürek yapımı - Oar DIY

Kürek Yapımı
Oar Construction


Marangozdan iki kalas satın aldım.
Hızarda göz kararı kestik.

Ahşapları kendi atölyeme getirip ip yardımı ile keseceğim yerleri çizdim.

I bought two planks from the carpenter.
We cut them with the whipsaw roughly.

I brought woods to my workshop.
I market the wood on the cutting line with the help of the rope.



Daire testere ile düz çizgileri kestim.
I cut the straight lines with the circular saw.


Yamuk kısımlarını dekupaj testere ile kesmeye çalıştım. Ağaç çok sert olduğu için beceremedim.

I tried to cut the trapezoid lines with a jigsaw.
I could not do it because the tree was so hard.


Klavuz çizgilerden sıralı delikler açtım.
I opened deep holes with the drill on the grid lines.





Keski ve dekupaj ile kesilecek parçaları ayırdım.
I cut then the wood.




Saatlerce spiral ile tıraşladım.
I grind it with angle grinder hours long.










Küreğin biraz uzun olduğunu fark ettim ve kısalttım!
I noticed that the oar was a bit tall.
And i shortened it!



İlk örnekten kopya çekip ikincisini yaptım.
I copied the first sample and made the second one.


Deli işi
Crazy job!


Kayığın renklerine uyum sağlasın diye kürekleri siyaha boyadım.
I painted the oars to black color so that they could adapt to the colors of the boat.


Video