14 Ocak 2017 Cumartesi

Yağ tenekesinden Kajon Yapımı - DIY Cajon From Oil Can

Yağ tenekesinden Kajon Yapımı
DIY Cajon From Oil Can















Yağ tenekesinin tabanını bıçakla kestim.

Kutu üstüne oturulduğunda çökme yaptığı için içine bir iskelet yaptım.
Çıtaları testere ile kesmek çok uzun sürdüğü için bazılarını bıçak ve çekiçle yardım.

I cut the base of the oil can with a knife.
If you sit on the box, it crumples.
I built a wood skeleton in it.

Because it takes too long to cut the jam with a saw, i split it with a knife while hitting on it.



Teneke kutunun köşeleri oval. Uğraşmak istemediğim için iskeleti daha dar yaptım.

The corners of the cans are oval.
I didn't want to fight with it. So i built the box narrower.


Sağlam olması için kutuyu iskelete vidaladım.
I screwed the box to the wood.


Kord telini pense ile ortadan ikiye kestim. Karga burun daha iyi olur.
I cut the cord wire into two pieces with pliers.
Side cutting pliers are better for cutting.


Telleri yan yana iskelete vidaladım.
Tellerin kutuya dokunma açısını deneyerek buldum.

En güzel tıss tıss sesini alana kadar denedim!

I screwed cord wires side by side to the wood.
I tried the angle for the best sound while playing it.
I tried it until I got the most beautiful TISS voice!



Yuvarlak bir kutu ile deliği çizdim ve bıçak yardımı ile açtım.
Aslında delik olmadan da ses gayet güzel.

I draw a hole with a round box. I cut it with a knife.
In fact, the sound is also beautiful without the hole.




Üstüne ahşap bir kapak ve altına da 4 ayak konsa daha iyi olur.
A wooden cover on top and 4 legs under the box is better.

Bu zımbırtı ile de zurna yapmayı düşünüyorum!
I want to build with this zimbirti a small clarinet!

Ses videosu
The sound